Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 96 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Homologační testování vidlice elektrokola
Bejdák, Jan ; Suchý, Jan (oponent) ; Hurník, Jakub (vedoucí práce)
V současné době prudce roste popularita a poptávka po elektrokolech. Elektrokola vstupující na evropský trh musejí splňovat sérii bezpečnostních požadavků zahrnutých v homologačním testování. Tato práce se zabývá predikcí výsledku mechanických statických testů vidlice elektrokola dle platné evropské normy. Predikce je formulována na základě MKP simulací zmíněných testů a optického experimentálního měření prováděného za účelem validace simulací. Výsledky obou přístupů jsou porovnány a kriticky zhodnoceny. Vzorek testované vidlice splnil požadavky stanovené normou. Jsou stanoveny požadavky na predikci nepartikulárního testu.
Posouzení návrhu sanace tělesa železničního násypu
Vašina, Adam ; Závacký, Martin (oponent) ; Štefaňák, Jan (vedoucí práce)
Součástí projektu „Kolejové úpravy v žst. Žďár nad Sázavou“ je sanace nevyhovujícího železničního náspu na trati Brno-Havlíčkův Brod. Předmětem práce je posouzení sanačních opatření v programu Plaxis 2D a seznámení se se základními typy sanací na tratích ČR.
Návrh přípravků pro měření geometrické přesnosti obráběcích strojů
Holcman, David ; Marek, Tomáš (oponent) ; Holub, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá moderními způsoby měření geometrické přesnosti obráběcích strojů, modální analýzou a definicí požadavků na používané přípravky při měření. Část se věnuje popisu numerické metody konečných prvků, která je hlavním stavebním kamenem při zjišťování vlastních frekvencí softwarovým programem. V závěru jsou navrženy vhodné úpravy pro minimalizaci vlivu vibrací na měření.
Analýza šíření vibrací spojeným strukturálně akustickým prostorem
Kostelník, Jan ; Pellant, Karel (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je analyzovat průběh vibrací u spalovacího motoru, od spalovacího prostoru přes pevné strukturální prostředí, až po okraj bloku motoru. Poté analyzovat vznik hluku jakožto změny akustického tlaku v plynném akustickém prostředí obklopujícím pevnou strukturu bloku motoru. Byla provedena analýza jednovélcového bloku mototru při různých frekvencích a poloze pístu. Simulace šíření vibrací a tlakových vln byla provedena v programu ANSYS.
Návrh ochranného rámu kabiny ROPS
Zimek, Rostislav ; Machálek, Jakub (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem ochranného rámu chránícího posádku při převrácení (ROPS). Vytvoření výpočtového modelu, za účelem provedení napjatostně deformační analýzy rámu za podmínek homologační zkoušky. Provedení modální analýzy se zahrnutím hmoty přídavného zařízení. Návrh ochranného rámu je koncipován tak, aby mohl být podroben destrukční zkoušce podle normy ČSN EN ISO 3471. Pevnostní i modální analýza byla provedena pomocí metody konečných prvků (MKP). Diplomová práce probíhala ve spolupráci se společností Tatra Truck a.s.
Parametrická studie chování konstrukce vinného sklepa
Hajn, Jakub ; Janků, Hynek (oponent) ; Horák, Vladislav (vedoucí práce)
V tradiční vinařské obci Bořetice došlo v nedávné době k vážným poruchám konstrukcí vinných sklepů. Tyto poruchy byly způsobeny mimo jiné i změnami vlastností dotčeného horninového prostředí. Práce je zaměřena na realizaci parametrické studie z pohledu měnících se vlastností horniny (zeminy) i z pohledu konstrukčního uspořádání vinného sklepa.
Pevnostní analýza a optimalizace kabiny dvoucestného rypadla MH Plus S
Zavadil, Milan ; Janich, Miroslav (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá pevnostní analýzou a optimalizací kabiny dvoucestného rypadla MH Plus S s celkovou hmotností stroje 19375 kg. Pevnostní analýza byla provedena pomocí metody konečných prvků (MKP). Dále byl proveden konstrukční návrh ochranného rámu a pevnostní kontrola kabiny a ochranného rámu chránící posádku při převrácení stroje (ROPS) podle normy ČSN EN ISO 3471. Součástí práce je výkresová dokumentace navrženého rámu. Diplomová práce probíhala ve spolupráci s firmou Agrotec a.s.
Analýza betonového potrubí s využitím lomově-mechanických modelů
Bejček, Michal ; Šimonová, Hana (oponent) ; Řoutil, Ladislav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá analýzou potrubí z prostého betonu s ohledem na problematiku navrhování. V úvodní části je obecně popsáno betonové potrubí včetně požadavků stanovených normami. Dále jsou shrnuty metody výpočtu používané v současnosti. Práce prošetřuje, zda je lomově-mechanický výpočet dostatečně výstižný a lze ho uplatnit pro navrhování potrubí. K tomuto účelu bylo sestaveno a analyzováno množství modelů trubního profilu. Výpočet založený na deformační metodě konečných prvků s implementovaným modelem šířky pásu trhlin byl realizován programem ATENA 2D. Na modelech s parametricky měněnými vstupními hodnotami je zjišťována především únosnost ve vrcholovém tlaku, která je porovnávána s výsledky reálných zkoušek. Součástí práce je též studie negativních vlivů na únosnost trub zahrnující degradaci materiálu.
Využití výpočtového prostředí Calculix při řešení úloh mechaniky těles
Lukáš, Jan ; Lošák, Petr (oponent) ; Vosynek, Petr (vedoucí práce)
Předkládaná bakalářská práce je zaměřena na řešení vybraných úloh mechaniky těles ve výpočtovém prostředí programu Calculix. V úvodní části práce jsou stručně popsány teoretické základy metody konečných prvků. Následně jsou rozebrány jednotlivé části programového prostředí Calculix. Hlavní část práce se zabývá řešením tří vybraných úloh mechaniky těles. Jedná se o tři odlišné typy analýz: statická strukturní, dynamická modální a dynamická explicitní. V první úloze je zjišťována deformace a napětí ve vetknutém stlačovaném hranolu. Druhá úloha se zabývá zjištěním modálních vlastností vetknutého hranolu. Poslední úloha zjišťuje vliv rychlosti zatěžování na deformaci vetknutého stlačovaného hranolu. V závěru práce jsou stručně zhodnoceny výhody a nevýhody programu Calculix a porovnány výsledky řešení z programu Calculix a komerčního programu.
Optimalizace kovaných vysokotlakých elementů zásobníku paliva systému common rail
Klepetko, David ; Svída, David (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je optimalizace kovaných vysokotlakých elementů zásobní-ku paliva systému Common Rail. Cílem je zhodnocení současného stavu a návrh konstrukce jednotlivých vysokotlakých elementů v CAD systému. U všech konstrukčních řešení je pro-vedena deformačně-napjatostní analýza v MKP systému Abaqus/CAE a v únavovém postpro-cesoru FEMFAT. Na základě těchto analýz je proveden návrh vlastních optimalizovaných konstrukčních řešení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 96 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.